czwartek, 16 lutego 2017

Pełnoziarniste penne z tuńczykiem




Mam młodszą siostrę. Jeszcze jak mieszkałyśmy razem był podział: Magda sprząta, Ewelina gotuje. Siostra nigdy nie lubiła pichcić, a ja ogarniać mieszkania. Tu zaskoczenie, bo ten przepis mam właśnie od Magdy, za co jej serdecznie dziękuję. Jest lekki, szybki i łatwy w wykonaniu, a oprócz tego smakuje baaaaardzo dobrze. Siostro, dziękuję. Kiedyś Ci za to okna pomyję ;)

Składniki:
-1 puszka tuńczyka w oleju
-1 cebula
-1 puszka pomidorów (krojone)
-200 gram makaronu pełnoziarnistego penne rigate
-sól i pieprz do smaku


Makaron ugotować w osolonej wodzie według przepisu na jego opakowaniu (ja dodaję do wody zawsze odrobinę oleju, żeby się nie sklejał).
W tym czasie w dużej patelni (ja używam woka) na odrobinie oleju zeszklić pokrojoną w kostkę cebulę, następnie dodać odsączonego z zalewy tuńczyka. Całość chwilę podsmażać i zalać pomidorami z puszki. Dodać przyprawy, zagotować sos.
Odcedzony makaron wrzucić do sosu i całość dokładnie wymieszać.

Finito! :)

2 komentarze: