sobota, 19 listopada 2016

Sałatkowy zawrót głowy, czyli gorgonzola i szynka szwarcwaldzka w jednym wydaniu :)




Spodziewałam się ostatnio gości. Lubię, gdy ktoś nas odwiedza, zawsze można przygotować coś smacznego z tego tytułu ;) Z tej okazji przeszukałam masę stron z przepisami, ale żaden mi w stu procentach nie odpowiadał. Postawiłam na metodę "zrób to sama!" i w ten sposób powstała przepyszna sałatka.

Składniki (na cztery porcje):
-mix sałat z rukolą
-orzechy nerkowca (opakowanie 75g)
-200 gram szynki szwarcwaldzkiej
-ser gorgonzola
-duża garść białych winogron bezpestkowych
-100 gram pomidorków cherry
-koperkowy sos sałatkowy
-olej (do rozrobienia sosu)

Na czterech talerzach rozłóż sałaty. Winogrono umyj, osusz i "artystycznie rozrzuć" ;) po sałacie. Podobnie zrób z serem gorgonzola pokrojonym w kostkę i pomidorkani cherry przekrojonymi na pół. Szynkę szwarcwaldzką zwiń w ruloniki i ułóż na przygotowanej sałatce. Całość uwieńcz wisienką na torcie w postaci podprażonych na suchej patelni orzechów nerkowca.
Olej wymieszaj z sosem sałatkowym (4-5łyżek- ja nigdy nie dodaję wody) i przed podaniem polej sałatkę.
Sałatka doskonale smakuje ze świeżo upieczoną bagietką.

To komu porcję? :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz